Kārļa Padega darbi - izsoļu kolekciju pērles

Iznākusi grāmata "Constructing the Memory of War in the Visual Culture since 1914. The Eye on War" (izdevniecība  "Routledge" Londona).

Grāmatai uz vāka viens no nedaudzajiem Kārļa Padega zīmējumiem no Latvijas kultūras kanonā iekļautā cikla "Sarkanie smiekli" - "Sveika, Eiropa!" (1930), kas atrodas Tukuma muzejā.


Izsdevumā ir mākslas vēsturnieka Jāņa Kalnača raksts par Kārli Padegu  - "Kārlis Padegs' Red Laugh The High Song of Insanity"

Vairāk informācijas šajā saitē>>>


2017. gada 17. decembra interneta izsolē pārdots Kārļa Padega zīmējums - karikatūra "Zāģē", 1938.,papīrs, tuša, akvarelis, 34x29 cm.

Veltījums čellistam Voldemāram Braueram (1911-1980).

Pārdošanas cena 5750 EUR

Skatieties video:


Atkal rekords!

11000 EUR par 1933. gadā tapušo Kārļa Padega miniatūro darbu "Regbi”. 

Zīmīgi, ka tikai tad, kad darbs tika izņemt no senā ierāmējuma, tika konstatēts, ka tas ir abpusējs. Vairāk kā 84 gadus no skatītāju acīm bija slēpta noslēpumaina, jaunas sievietes sejiņa. Kas ir šī sieviete? Vai mākslinieka draudzene un mūza Margarita Kovaļevska?

 


Rudens izsole

“…. paužot sāpes par pasauli laikā, kurā kristīgās vērtības zaudējušas savu tradicionālo saturu.”  Jānis Kalnačs

Unikālais darbs pārdots galerijas Birkenfelds izsolē par rekordaugstu summu 30 000 EUR *

 

“Svētais vakarēdiens”, 1932. Papīrs, tuša, akvarelis, 28 x 19,5Eksponēts Kārļa Padega simtgades atceres izstādē “Trauslais izaicinājums” (04.11.2011. – 12.02.2012.) LNMM Baltajā zālē.

Rūpīgu Kārļa Padega dzīves un mākslas izpēti daudzu gadu garumā veicis mākslas zinātnieks Jānis Kalnačs. Viņa grāmatā “Rīgas dendijs un autsaiders Kārlis Padegs” varam lasīt par šī unikālā darba pirmizrādi:

“Kā savdabīgu protestu pret ierobežotajām izstādīšanās iespējām 1933. gada “Radigars” sarīkoja, kā reklāmas rakstos uzsvērts, pirmo brīvdabas izstādi ne tikai Rīgā, bet arī Baltijas valstīs. Izstādi iekārtoja Rīgas pilsētas valdes par brīvu atvēlētajā laukumā Garlība Merķeļa ielas liepu alejā gar Vērmaņdārza žogu, kas bija norobežots ar aizlienētiem audekliem un kam stūrī bija uzslieta telts, kur paglābt mākslas darbus lietus gadījumā. Demokrātiskās izstādes jauninājums bija ne tikai zemā ieejas maksa, bet arī piedāvājums mainīt mākslas darbus pret citām vērtībām, piemēram, “grāmatām, dzīvokļiem”. Padegs piedalījās ar vairāk nekā divdesmit eksponātiem […] . Izstādē droši vien bija apskatāms zīmējums “Svētais vakarēdiens”, ko itin tieši aprakstīja Ēriks Ādamsons: “Kristus galda galā – svētie sabrukuši, aureoli uz galda tiem, kas nolūzuši, skaidriem vēl galvā”.

* Summa bez izsoles komisijas